12 maja 2014

Kruszonka

Autor: Marysia


Chałkę z tego przepisu robiłam już wielokrotnie, aż w końcu okazało się, że P. marzy o chałce z kruszonką - a więc jest :). Kruszonka jest bardzo prosta do zrobienia, a przyda się nie tylko do chałki, ale też do maślanych bułeczek, drożdżówek itp.
UWAGA: z tych proporcji wychodzi naprawdę dużo kruszonki - na całe 2 chałki i jeszcze trochę zostaje, więc warto się zastanowić, czy jednak nie wykorzystać połowy składników.
Sposób wykonania kruszonki znalazłam tutaj.


Kruszonka


60 g mąki pszennej
2 czubate łyżki cukru
30 g masła (miękkiego lub roztopionego)

Kruszonką posypujemy wierzch chleba czy bułki, wcześniej posmarowany jajkiem, tuż przed włożeniem do piekarnika.


1 komentarz :

  1. Prosty przepis, a ja dodaję masło ciepłe, tak mnie Mama nauczyła, robię zawsze dużo , zamrażam i mam jak znalazł, gdy mi potrzeba posypki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń